Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg (Wkkgz)
Met ingang van 1 januari 2017 is de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) voor alle zorgaanbieders van kracht.
Doel van de wet is goede zorg en openheid over en leren van eventuele fouten en andere incidenten in de zorg. Daarnaast een zorgvuldige omgang met klachten over de zorgverlening.
Als zorgverleners zijn wij aangesloten bij een geschillencommissie. Wij doen er alles aan u op een goede en respectvolle manier hulp te bieden. Toch kan het voorkomen dat u ergens niet tevreden over bent. Het zou goed zijn als u die onvrede met ons bespreekt. Soms lukt dat niet of helpt dit niet. Heeft u hulp nodig of is uw onvrede aanleiding om een klacht in te dienen, dan kunt u verschillende stappen nemen:
- Voor de voetreflexologie kunt u contact opnemen met het secretariaat van de VBAG. Het secretariaat van de VBAG is op werkdagen telefonisch bereikbaar tussen 9.00u en 12.00u op nummer 040-2838988. Op andere tijden en wanneer alle lijnen bezet zijn, is het mogelijk het antwoordapparaat in te spreken. U kunt ook een mail sturen naar secretariaat@vbag.nl. Zij zorgen ervoor dat een klachtenfunctionaris vervolgens contact met u opneemt.
- Bij klachten over een (medische) pedicure of haar behandeling kunt u terecht bij de klachtenfunctionaris van Provoet.
De klachtenfunctionaris van ProVoet is onafhankelijk en onpartijdig. Zij heeft als taak in samenspraak met consument en (medisch) pedicure te bemiddelen tot een oplossing. De klachtenfunctionaris probeert het wederzijds vertrouwen tussen de (medisch) pedicure en de consument te herstellen. De klachtenfunctionaris doet geen inhoudelijke beoordeling op de aard en inhoud van de (medische) behandeling. De klachtenfunctionaris probeert binnen 6 weken een klacht tot een oplossing te brengen. Mocht dat niet lukken, dan kan de consument beroep indienen bij de Geschillencommissie Uiterlijke Verzorging.
De klachtenfunctionaris is rechtstreeks te bereiken via klachtenfunctionaris@provoet.nl of 0318-500232.